Nog 25 nachtjes... :-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu Nog 25 nachtjes... :-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu

Nog 25 nachtjes... :-)

Door: Bowien

Blijf op de hoogte en volg Bowien

08 Juni 2016 | Nederland, Amsterdam

Sinds ik deze reis heb geboekt ben ik begonnen met aftellen, maar nu begint het toch echt wel dichterbij te komen. Nog maar 25 nachtjes slapen, dat is zelfs minder dan een maand… Ik voel me net zoals een kind zich voelt als hij/zij bijna op schoolreisje gaat en nog maar een paar nachtjes moet slapen. Zenuwachtig, benieuwd, een beetje hyper (ja, zelfs ik) en vooruitkijkend naar dit avontuur! In mijn tijd was een schoolreisje maar een dag, stopte mijn moeder last minute wat te drinken, eten en misschien nog wat zonnebrand in mijn tas en stapte ik de bus in. De hele dag in alle attracties mogen, rond rennen en avonds met de leukste verhalen thuiskomen maakte dit al een hele belevenis.
Nu, heel wat jaartjes later, ben ik aan het aftellen voor mijn reis naar Nepal. Vier weken weg. Vrijwilligerswerk doen. Avonturen beleven. Ervaring opdoen. Hier moeten we wel wat meer dingen regelen voordat ik kan beginnen aan dit avontuur. Laatst heb ik mijn vier vaccinaties gehaald (tegenwoordig zijn die naalden veel dunner gelukkig) en moet ik nog een keer terugkomen voor een vervolg vaccinatie. Daarnaast moet ik ook nog wat kleding en schoenen halen voor in Nepal en laat ik nou juist totaal niet van shoppen houden dus dit is echt een ‘moetje’. Na een uur ben ik er eigenlijk al klaar mee dus ik zal nog wel een paar keer op pad gaan om alles bij elkaar te halen voor Nepal. Het kan er regenen en koud zijn maar het is er vaak erg vochtig, daarom is diverse kleding van belang. Het meest belangrijke wat ik nog moet regelen is mijn visum. Als je naar de locatie op de Herengracht gaat met een ingevuld formulier heb je hem binnen een half uurtje in je handen. Nou heb ik dit formulier al ingevuld en kan ik er zo heen maar ik mis nog een pasfoto. Laat ik die nou juist laatst hebben gemaakt voor mijn paspoort! Niet te vinden in huis natuurlijk… Dus gaan we maar binnenkort even nieuwe laten maken zodat ik mijn visum eindelijk kan regelen (gewoon een kwestie van doen eigenlijk).
Verder ga ik de komende tijd genieten van de lieve, gezellige kinderen op het werk en de leerzame momenten (om vervolgens deze leermomenten mee te nemen naar Nepal) nog even extra knuffelen met mams, goede gesprekken voeren met paps, hard sporten en genieten van de Nederlands kaas ☺. Ik ben super benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten tussen de kids hier en daar en ook naar alle andere cultuurverschillen. Maar dat ga ik allemaal meemaken… Over 25 nachtjes!

  • 08 Juni 2016 - 17:49

    Omi:

    Oh Bowien het is reuze spannend aan het worden .
    Je bent al in de goede flow volgens mij.
    Zeker het aftellen is begonnen!

  • 14 Juni 2016 - 15:56

    Ellen:

    Wat zullen we het lekker rustig krijgen Bo ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bowien

Na mijn reis vorig jaar naar Nepal ga ik dit jaar naar Zuid - Afrika voor vier weken.

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 7558

Voorgaande reizen:

16 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Zuid - Afrika, Swaziland & Mozambique

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: