Exact programma van mijn vier weken Nepal! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu Exact programma van mijn vier weken Nepal! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu

Exact programma van mijn vier weken Nepal!

Door: Bowien

Blijf op de hoogte en volg Bowien

18 Juni 2016 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,

Weer typisch iets voor mij, blijkbaar heb ik woensdag al een mail ontvangen met de laatste info voor mijn vertrek naar Nepal met een heleboel interessante informatie. Deze heb ik over het hoofd gezien, dus heb ik hem pas een kwartier geleden doorgelezen. Er staan verschillende documenten in: een welkomstbrief voor mij, voor welk project ik mij vier weken lang ga inzetten, alle informatie over dit project, met wie ik op een kamer slaap, wat de activiteiten zijn buiten het vrijwilligerswerk om en mijn contactpersonen.
In mijn top drie stonden de projecten m.b.t. kinderen. Op nummer 1 en 2 stond het werken met weeskinderen. Op nummer 3 had ik les geven gezet, dit zal les geven aan weeskinderen kunnen zijn maar ook aan kinderen die wel nog ouders hebben. Ik ben op het project lesgeven gezet voor vier weken op de 'Saraswati Higher Secondary School'. Ik vond het in eerste instantie even jammer dat ik niet op mijn eerste of tweede keus was gezet (omdat dit volledig met weeskinderen en dagbesteding is), maar eigenlijk is wat ik nu ga doen een nog grotere uitdaging voor mezelf wat ik alleen maar leuk vind! Tenslotte werk ik nog steeds daar met kinderen wat ik het allerleukst vind. Ik begin op donderdag 7 juli met het vrijwilligerswerk, de dagen ervoor maak je kennis met de cultuur, mensen, omgeving en andere vrijwilligers. Mijn werkweek loopt van zondag tot en met donderdag, elke dag van 10:00 uur tot 15:30 uur. Een dag in de werkweek doe je activiteiten met de kinderen, de andere dagen geef je ze les in bijvoorbeeld Engels en rekenen. In de weekeinden (vrijdag en zaterdag) maken we, de vrijwilligers, trips naar bijvoorbeeld Pokhara. Ik slaap de eerste 2,5 week op de kamer met een Ierse en twee Spaanse meiden. De laatste week komen hier nog een Nederlandse en Spaanse bij. In de andere kamers slapen ook vrijwilligers, onder andere mensen uit Canada en Australië. Een ander Nederlands meisje, Franne, waarmee ik op de heenweg samen reis is op hetzelfde project geplaatst. Ik ken haar via mijn buurmeisje en we hebben volgende week een afspraak gemaakt om nog even bij te kletsen en alles op een rijtje te zetten. Het is namelijk nog maar !2! weken voordat we vertrekken... Zij zou eigenlijk vorig jaar al 4 weken daar vrijwilligerswerk doen maar de dag nadat zij aankwam was de aardbeving er, waardoor alle projecten toen zijn geannuleerd op dat moment. Het is dus extra speciaal voor haar om nu weer terug te gaan, ruim een jaar later, met de hoop om nu wel echt vrijwilligerswerk te kunnen doen!
Pfoe, de afgelopen tijd heb ik vaak gezegd dat ik zenuwachtig ben maar door met mensen om mij heen erover te praten probeer ik deze spanning over me heen te laten komen. Door deze info over de vier weken dat ik daar ben heb ik meer een idee over wat ik kan verwachten (kleine controlfreak) maar er staan natuurlijk vooral allemaal leuke ervaringen op mij te wachten daar!
Yesss ik heb er super veel zin in!! Zondag 3 juli vertrek ik om 18:00 uur op Schiphol en op maandag 1 augustus land ik om 13:10 uur weer op Schiphol, voor degenen die het leuk vinden om zich aan te sluiten bij het uitzwaai/ontvangst comité ;-). Tot het volgende verslag en nu nog maar uhhhhm 15 nachtjes slapen...

  • 20 Juni 2016 - 10:36

    Omi:

    In jou verslag kom ik alles aan de weet handig gedaan,daar mijn Engels niets voorsteld.
    Ziet er goed uit jou Engels moet het goed doen! Les geven lijkt mij niet makkelijk!
    Ja de tijd schrijdt voor!
    Gaat goed komen daar in Nepal .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bowien

Na mijn reis vorig jaar naar Nepal ga ik dit jaar naar Zuid - Afrika voor vier weken.

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 7567

Voorgaande reizen:

16 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Zuid - Afrika, Swaziland & Mozambique

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: