De voorbereidingen in gang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu De voorbereidingen in gang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen in gang

Door: Bowien

Blijf op de hoogte en volg Bowien

10 Mei 2016 | Nederland, Amsterdam

Jaaa wooow over twee maanden zit ik al gewoon een week in Nepal! Ik kan nog steeds niet geloven dat ik echt ga. Nou ben ik zo een type die snel last heeft van heimwee dus de vier weken die ik ga zijn voor mijn gevoel best lang, maar veel mensen om mij heen denken dat als ik eenmaal een keer ben geweest ik volgend jaar weer wil! Het word een heel avontuur denk ik qua ervaring en mijn eigen ontwikkeling hierin. Ik heb er super veel zin in. Daarnaast ben ik erg benieuwd welke grote verschillen ik ga zien tussen kinderen in Nepal en kinderen in Nederland (die kan je al een beetje bedenken, maar ze echt zelf zien is toch anders). In Nepal ga ik bijvoorbeeld les geven aan kinderen en een dag van weeskinderen opvullen met allemaal leuke activiteiten. In de weekeinden (vrije tijd) gaan we allemaal leuke dingen doen met de vrijwilligersgroep waaronder een trip door de bergen.
Aangezien ik deze reis vrij laat heb geboekt (midden april) heb ik een to do list gemaakt met dingen die ik sowieso moet hebben geregeld voordat ik op reis kan. Mijn vliegticket heb ik als eerste geboekt. Inmiddels heb ik op mijn 18e verjaardag al mijn paspoort aangevraagd, vandaag opgehaald, en zo kan ik dus ook mijn visum nu gaan regelen. Daarnaast moet ik mijn inentingen gaan plannen voor onder andere buiktyfus en hepatites A. Natuurlijk moet je ook goede kleding meenemen omdat het klimaat van Nepal heel vochtig kan zijn, maar ook heel koud. Daarnaast ga ik proberen makkelijke spelletjes mee te nemen voor in de weeshuizen en opvangcentra.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en vind het super leuk dat jullie mij volgen!

Liefs,

Bowien

  • 10 Mei 2016 - 22:33

    Edwin:

    Lieverd,
    Ik ben ontzettend trots op jou dat je dit
    gaat doen. Ik ben ervan overtuigd dat het je heel
    veel gaat brengen en dat jij daar veel gaat geven.
    Heel veel liefs en succes met je verdere voorbereidingen.
    Dikke kus. X

  • 10 Mei 2016 - 22:58

    Carina:

    Ik kijk al uit naar je volgende verslag. Stiekum ook een beetje jaloers dat je het gewoon gaat doen. Gelukkig maak ik de voorbereidingen van dichtbij mee.

  • 11 Mei 2016 - 00:22

    Indira:

    Stoerr hoor zou je echt na willen doen. Ken je maar kort maar ben TROTS op jou !

  • 11 Mei 2016 - 10:02

    Omi:

    Goh dat is mooi informatie te lezen ben benieuwd naar de volgende.

  • 11 Mei 2016 - 15:52

    Lilly:

    Zo ontzettend leuk om jou hiermee te volgen en zo spannend voor jou je bent een topper

  • 11 Mei 2016 - 18:26

    Opi:

    Leuk,ik blijf je volgen.Want ik vind het spannend!

  • 14 Mei 2016 - 13:48

    Brenda:

    Jaloers...... Jaloers.... zooooo JALOERS! Ik ben zo benieuwd hoe je het gaat ervaren! Echt super stoer dat je dit avontuur aangaat! Jaloers... Jaloers.... had ik al laten blijken dat ik jaloers ben?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bowien

Na mijn reis vorig jaar naar Nepal ga ik dit jaar naar Zuid - Afrika voor vier weken.

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 7568

Voorgaande reizen:

16 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Zuid - Afrika, Swaziland & Mozambique

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: