One week to go... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu One week to go... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bowien Post - WaarBenJij.nu

One week to go...

Door: Bowien

Blijf op de hoogte en volg Bowien

09 Juli 2017 | Nederland, Amsterdam

Daar zitten we dan... een week voor vertrek! Over precies een week zit ik in het vliegtuig van Frankfurt naar Johannesburg. Iedereen vraagt de afgelopen tijd of ik er zin in heb & of ik er klaar voor ben. Op de eerste vraag antwoord ik volmondig 'ja!', op de tweede weet ik niet zo goed een antwoord. Voor mijn gevoel moet ik aan de ene kant nog heel veel doen, aan de andere kant ben ik er wel klaar voor. Zo 'net voor vertrek' kom je achter allemaal dingen die je nog moet doen.

Mijn laatste werkdag bij de BSO op mijn thuisvestiging was afgelopen donderdag al. Dit voelde wel raar, nu ik daar ruim zes weken niet ga zijn. Zaterdag heb ik alvast wat spulletjes gekocht die ik nog nodig had, waaronder kleine toiletartikelen en muggenspray. Het plan is om zo door de week heen steeds wat in mijn koffer te doen, maar dit zal grotendeels wel op zondag gebeuren denk ik. Het verschil met vorig jaar is dat ik voor Nepal veel luchtige kleding nodig had. In Zuid - Afrika is het nu winter, wat betekent wel lekker rond de 22 graden overdag maar in de avond koelt het al gauw af tot 12 graden. Truien en spijkerbroeken moeten dus ook mee, naast zomerkleding!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel weer spannend vind. Op een andere manier spannend als vorig jaar. Vorig jaar reisde ik nog met een ander iemand. Nu zit ik 'alleen' in het vliegtuig. Het is vanaf Frankfurt nog 10,5 uur vliegen, best een eind dus nog. Slapen lukt nooit zo goed, dus daar heb ik nu wat trucjes voor. Het voordeel is wel dat er geen tijdverschil is met Zuid - Afrika. Ik kreeg een mail van mijn organisatie dat er onder andere Nederlanders, Belgen, Amerikanen, Italianen, Zwitsers en Australiërs dezelfde reis hebben geboekt. Super leuk dus!

De komende week werk ik nog twee dagen en zie ik nog wat vrienden. Zaterdag nog een festival als afscheid en dan is het alweer zondag, de dag van vertrek! Ik ben o.a. te volgen op de instagram & snapchat van 'Activity International'. Daarnaast zal ik soms hierop wat posten en lijkt het mij leuk om ook het een en ander op video met jullie te delen.

Ik ben super benieuwd naar de mensen die ik ga ontmoeten. De Zuid - Afrikaanse cultuur. De accommodaties. Het vrijwilligerswerk. Mozambique. Het Kurger National Park. De bevolking daar. Kortom: genoeg dingen om naar uit te kijken! Terugkomen met een rugzak vol nieuwe ervaringen....

Liefs,

Bowien

  • 09 Juli 2017 - 23:31

    Carina :

    Weer een mooi verhaal. Je gaat het gewoon weer doen, je vleugels uitslaan. Helemaal leuk.

  • 10 Juli 2017 - 08:43

    Femke:

    Wat een mooi verhaal bowien. Ik zit nu al te genieten, laat staan van al je avonturen straks!
    Heel veel plezier en laat ons maar lekker veel mee genieten. Liefs Femke

  • 10 Juli 2017 - 12:37

    Annemieke:

    Wat een super ervaring ga jij daar opdoen!!! Het is er geweldig!!! Heel veel succes! Liefs

  • 10 Juli 2017 - 16:37

    Edwin:

    Wat heb ik toch reislustige kinderen en dat is leuk want dan hoor en zie je van alles en nog wat:-)
    Het wordt weer een prachtige reis(ervaring) lieverd en ik ga je zeker volgen op social media. Geniet met volle teugen. Heel veel liefs van Pappa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bowien

Na mijn reis vorig jaar naar Nepal ga ik dit jaar naar Zuid - Afrika voor vier weken.

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7552

Voorgaande reizen:

16 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Zuid - Afrika, Swaziland & Mozambique

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: